Monday, June 22, 2009

Muhasabah Cinta


muhasabah cinta..
lagu ini sudah agk lama..tp igin saya ketengahkn di sini.hehe

ive put dis songs in my blog...why?
- liriknye sgt mendalam..cube hayati eit.
- bnyk isi penting i can get from this lyric..
- melodi nye sgt tenang n sdp didengar..
- who knoes..u'll then like dis song :)

Something to share with; :)

Dari Anas ra. dari Nabi saw. Allah befirman:

“Bila seseorang itu mendekat kepada-Ku sejengkal maka Aku mendekat kepadanya sehasta, bila ia mendekat kepada-Ku sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa, dan apabila ia datang kepada-Ku dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari”.

(Riwayat Bukhari)

Review:

Subhanallah..begitu sayangnya Allah pada kt semua. DIA sentiasa menantikan kt sbg hambanya agar dekat dan taat kepadanya. Cuma mungkin kt hambanya masih belum sedar betapa dalamnya kasih dan sayang Allah kepada kt. Jom check semula..

Dari Abu Hurairah ra. Berkata, Rasulullah saw. Bersabda, bahwasannya Allah Ta’ala berfirman:

“ Sesuatu yang paling Kusukai dari apa yang dikerjakan oleh hamba-Ku untuk mendekatkan diri kepada-Ku ialah apabila ia mengerjakan apa yang telah Kuwajibkan kepadanya. Seseorang itu akan selalu mendekatkan diri kepada-Ku dengan mengerjakan perkara-perkara sunat sehingga Aku mencintainya. Apabila Aku mencintainya, maka Aku merupakan pendengaran yang ia pergunakan untuk mendengarkannya, Aku merupakan penglihatan yang ia gunakan untuk melihatnya, Aku merupakan tangan yang ia pergunakan untuk melakukannya dan Aku merupakan kaki yang ia pergunakan untuk berjalan. Seandainya ia bermohon kepada-Ku pasti Aku akan mengabulkannya dan seandainya ia berlindung diri kepada-Ku pasti Aku akan melindunginya”.

(Riwayat Bukhari)

Review:

Bila kt cintakan Allah..ape yg didengar, dilihat dan setiap perbuatan kt sentiasa diawasi agar kt x buat ape yg dilarang olehNya. Indah bukan if kt dapat mencapai cinta sehingga tahap mcm ni.. InsyaAllah..:)


MUHASABAH CINTA

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu




"cinta itu kelembutan hati tanpa batas kepada yang di cinta,cintakan Allah kekal untuk selama-lamnya..pujalah Allah Dia tidak pernah mengecewakan.."

muhasabah buat diri dan teman-teman..

4 comments:

rshwn said...

ye betol2
mari2 kite mendekatkan diri kpd Allah =)
moga ibadat kite sntiasa ikhlas
aminnn
dgn kesempatan ni kite pon dah dgr lagu nih
hee

cLah said...

rash1 senget..
hehe....im hepi to hear that :))
ape lagi..nynyi dlm band kamu lak tau....
pas2 bg kt dgr..wehee~

azimah azizud-din said...

cdap lgu ni cyg..

dodi said...

sape eh nyanyi lagu nie?xpenah dgr pon..

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr